duminică, 14 martie 2010

Traim si murim pentru serviciu

Am citit astazi articolul Tanara internata in stare grava, direct de la serviciu, a murit. Imi amintesc ca a mai fost un astfel de caz acum cativa ani de zile. Sincer cand am citit titlul, m-am gandit ca este exagerat si ca probabil sunt acolo si alti factori in plus, o sanatatea precara, alte diagnostice mai grave care isi spun cuvantul. Si da aflu ca avea diabet insipid.
Totusi ma apuc sa citesc intreg articolul, iar apoi mesajele aferente si apoi alte articole pe subiect si un beculet rosu mi se aprinde.
Reprezentantii Ipsos Interactive Services, unde lucra tanara mare mirare “au declarat ca nu aveau cunostinta ca angajata lucra peste program.” Oh, serios ? Tanara statea de placere probabil la servici sau era vreo retardata care nu putea sa-si termine norma ca si altii, iar voi habar nu aveati. In acest moment chiar avem motive sa ne intrebam ce si cum. Si iata ca fostii colegi admit: “munca peste program era o regula.” Bravo colegii ca a-ti avut curajul sa spuneti cum sta treaba si angajatorii nu au reusit sa va inchida gurita. Dar apoi aflam: “9 -18 cu o ora pauza de masa, acesta era programul oficial. Neoficial, stateai pana la 8 seara, 10 seara, 11, unu noaptea, depinde cum aveai noroc. Ore suplimentare, neplatite, nerecunoscute de nimeni, nu conta decat ca proiectul sa fie gata. In rest, nimic altceva. Daca nu erau facute, atunci aveau grija de tine la renegociere", spune unul dintre colegii Ramonei Ciciu.”
Atunci nu e de mirare ca li s-a urat de viata si au vorbit.
In momentul in care am aflat ca acestia lucrau pentru firma Ipsos Interactive Service pana chiar a doua zi si ca nu era ceva rarisim, si ca pentru fiecare proiect aveau astfel de deadline-uri atunci chiar m-am alarmat. Dar cand citind la comentarii am vazut ca nu este un caz izolat mi-am dat seama in ce pericol se invarte societatea si mai ales pentru ca oamenii lasa sa fie astfel santajati si terorizati de angajator.
Cu totii stim de stres-ul de la firme, si mai ales la multinationale, sau cele ce lucreaza pe proiecte cu data fixa. Stim si le acceptam ca atare. Oare cine este de vina ? Cel care te exploateaza, sau tu ca accepti asta ?

Redau din comentariile altora:

9am178850: “Intotdeauna s-a lucrat si 24 de ore din 24 de ore. Intotdeauna au fost urgente aparute peste zi care trebuiau rezolvate pina a doua zi. Intotdeauna salariatii au fost amenintati. Dar dupa 1990 stresul la locul de munca a crescut foarte mult. Turnatoria simancatoria intre angajati. Angajati care sunt in stare sa manance si pe patroni.Dar mai exista doua cauze de verificat in acest caz: 1- radiatiile, iradierea in ultimii ani au depasit cu mult procentul minim admisibil.. 2- alimentatia nesanatoasa si medicamente foarte multe, mai ales acele asa zise 'suplimente alimentare'. Pacat de cei doi orfani care vor suferii o viata intreaga.
Si poate cauzele pot fi mai multe dar sa le nominalizeze medicii. Sa peram ca ei vor face analize corecte si constatari corecte.
S-o ierte DUMNEZEU”

Ovidiu_gura: “Firma nu stia ca lucra peste program, ce abureli baga si astia si bineinteles ca firma nu o sa pateasca nimic si o sa continue acelas program ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Pt ca asta e Romania, un sat fara caini si legi facute mai mult pt ochii Europei; o sa se intample ceva, nimic !”

Alex_ghost: “asa ne fac la firma unde lucrez eu, se numeste CGS
si urla la tine non-stop sa te misti mai repede mai repede mai repede mai repede
chiar si atunci cand ai 0,01 timp mort intre aplicatii.
sefii acolo sunt niste rahati si se ocupa de firma intocmai.
sanatate.”

9am152244: “si eu am lucrat la o multinationala si la fel se lucra pana in miez de noapte si bineinteles nici un sprijin sau recunoastere asadar... tot ce poti e sa iti iei singur masuri”

deea_192000: “Nu doar la noi, in romania se intampla asa ceva....am urmarit un documentar pe Discovery cu cei de la fabrica renault din FRANTA, unde au inceput sa se sinucida angajatii pt k nu mai reuseau sa faca fata stresului de la locul de munca...”

ione2380: “Vinovaţi sunt angajaţii ca nu-si cunosc drepturile, stau si indura ca sclavoii!”

petrescu_mhl: “Si eu am lucrat in domeniul bancar si la angajare mi s-a inminat cu contract de munca in care scria ca am 9 ore cu 1 ora pauza de masa, dar in realitate stateam si 10-12 ore.Lucram numai in tensiune, ajungeam acasa numai noaptea, obosita, nemancata, irascibila, etc. Multa lume crede ca in sistemul bancar se castiga foarte bine, dar nu este deloc real cu ceea ce este in realitate. Muncesti numai in tensiune, esti mereu amenintat pentru ca nu iti indeplinesti targetul, care nu depinde numai de tine. In final eu am renuntat si mi-am dat demisia gasindu-mi alt loc de munca, unde ca femeie imi pot face si treaba din gospodarie. Nu mai spun ca in tara noastra degeaba ai niste studii universitare pentru ca nimeni nu tine cont de ele.Salarii mici, munca multa, ore facute peste program care nu sunt platite, amentiri din partea sefilor si a conducerii si multe alte nedreptati.....”

BELAMI: “DACA A-R FI MULTE CA TINE CARE A-R VORBI MACAR S-AR STI .”

stefy_fodorca: “acestea sunt conditiile in majoritatea companiilor din bucuresti, si probabil din romania. ore suplimentare efectuate si neplatite, nerecunoscute de angajatori. acesta este efectul inspectiilor efectoate de cei de la Inspectorat care cu "o floare" fac primavara. angajati care tb sa isi castige painea si nu pot sa ia masuri pt a nu-si pierde locul de munca, sunt fortati sa minta in momentul in care sunt intrebati care sunt conditiile. SA IA MASURI CEI DE LA MINISTER !!! ISI BAT JOC DE ANGAJATI SI II MUNCESC PANA LA EPUIZARE PE SALARII MIZERE !!! OARE O SA SE SESIZEZE VREODATA ???”

tale_violeta: “ABSOLUT ADEVARAT TOTUL. CHESTII DIN ASTEA SUNT FRECVENTE IN ORICE MULTINATIONALA SI AM SIMTIT-O PE PIELE MEA. DACA EU SUNT MAI PUTERNICA, NU INSEAMNA CA TOTI SUNT, DAR NICI CAT VOI MAI REZISTA ORICUM, HAI SA COTIZAM LA PENSIILE PE CARE NU LE VOM APUCA NICIODATA...DE ASTA SUNT CONVINSA. IN RITMUL ASTA SPERANTA DE VIATA VA SCADEA SEMNIFICATIV...”

mielu_tz: “din pacate asa este daca nu vrei sa stai ,,nu iti dai interesul pentru firma si stau 100 la usa in locul tau ,, asta este replica patronilor ,sefilor . atunci ce faci stai pina la epuizare pentru 600 lei din care nu poti trai ,nu mai ai familie ,copii si totul se destrama pentru a trai patronii sefii mai bine , asta este ROMANIA de astazi . din pacate multi nu vorbesc pentru ca le este frica sa nu isi piarda locul de munca .domnii parlamentari isi fac salarii si pensii mari dar noi nu o sa mai apucam din pacate mai vor sa lucram si pina la 65 de ani ,dar generatia noastra la 50 de ani nu prea mai e buna de nimic ,incep bolile ,si daca te imbolnavesti poti sa pleci sa mori de foame sau sa te sinucizi, cred ca asta e si intentia domnilor parlamentari nu ?”

ing76s: “Si eu am muncit si cate 12 ore pe zi la birou ... ajungeam seara acasa si nici mancare nu-mi mai trebuia .... dus si somn iar a doua zi o luam de la capat ..... vreo 3 ani am tinut-o asa ...”

cosmin_vatris: “Lucrez la un I.F.N. din Timisoara cu birouri in multe orase ale tarii. Sunt multe colege care au clacat psihic si fizic datorita programului si a stresului. Conducerea subliniaza deseori ca programul de lucru e de 24ore/zi (desi in contractul colectiv de munca programul stipulat e de la 9 la 17). Cei care lucreaza 8-10ore/zi sunt luati la ochi si apostrofati.”

George Fedorovici: “...Avem o zi, o oră sau măcar zece minute pentru a ne gândi un pic la știrea asta: ”Tânăra care a muncit până la epuizare a murit”? Cine suntem , ce facem, pentru ce și cine facem ceea ce facem? Ce e munca? O necesitate, o obligație,...”

Cristina: “eu am pierdut o sarcina la locul de munca din cauza programului munceam de la ora 8 pana la 1 sau 2 nopatea si dupa toate asta am mai fost si data afara, o alta colega de-a mea este si ea insarcita si tot acelasi program de lucru il are in continuare plus de asta a mai fost pusa sa semneze o hartie in care isi asuma orice vina in cazul pierderii sarcinii. v-am tot scris pe tema aceasta dar degeaba . sincere condoleante familiai acestei tinere pacat ca am ajuns in tara asta sa fim sclavi si sa ajunga sa ne preocupe mai mult mentinerea unui loc de munca decat propria sanatate.”

Adina: “In absolut TOATE firmele IT si Telecomunicatii din Romania se munceste imens peste program. Si angajatorii poarta doar 1/2 din vina, in general ei doar profita si incurajeaza astfel de comportament. Motivele sunt:
- este singura modalitate prin care te poti remarca si poti avansa in cariera
- colegii te marginalizeaza si te desconsidera daca nu o faci la fel de mult ca si ei
- familia ti-o "permite" si te "sustine"
- angajatorii profita de aceaste situatii
V-o spun in cunostinta de cauza, lucrez in domeniu de 13 ani. Am trecut prin situatii in care nu doar munca in wkend si deadline-urile trebuie respectate, dar chiar si iesitul la "distractie" si teambuilding-urile la munte sunt obligatii de servici de la care esti considerat un paria daca incerci sa te sustragi. Am avut adevarate scandaluri cu managerii companiei pentru ca nu vroiam sa-mi las bebelusul acasa si sa plec in wkend cu ei la Sinaia!
Deci singurii care putem face diferenta suntem noi si familiile n”

Tuana: “Lucrez in Yazaky Ploiesti unde teroarea si stresul si bataia de joc fata de muncitori este de zi cu zi.Se lucreaza intr-un mod ce nici la ,,puscarie'' nu intalnesti.Cumiti poti imagina timp de 8 ore sa alergi,sa nu ai voie sa bei apa,sa nu mergi la tualeta decat in 2 pauze de 10 minute.Nu ne asculta nimeni,nu vrea nimeni sa ne inteleaga,ma refer la supervizorii si directorii romani.Este ceva ce nu poti sa gandesti sau sa crezi spunandu-ti.Faptul ca alergi timp de 8 ore,nu mergi normal negandindu-se ca suntem femei si avem atatea nevoi iti creaza un disconfort si un stres greu de imaginat la locul de muca.”

Raluca: “Atata in institutiile de stat cat si in cele private a intrat asa numita CRIZA in sefi si respectiv patroni. Eu lucrez intr-o institutie de stat si de la un timp sefii parca au innebunit, ne muncesc pana nu mai putem e un nivel de munca si stres extrem de ridicat. In weekend ajung sa nu mai fiu capabila de nimic decat sa dorm si atat.rnPacat de copii care au ramas fara mama din cauza disperatilor dupa bani care ajung sa munceasca angajatii ca pe niste sclavi. Si... bineinteles ca scumpii nostri guvernanti vor incerca sa musamalizeze si acest caz si tot asa.rnrnDUMNEZEU SA O ODIHNEASCA IN PACE!”

Secata: “si eu am lucrat la o firma din Marghita(Bihor) se numea SECATA , si cu totii am lucrat peste program. Au fost zile cand si 24 de ore am tras la masina de cusut , pentru ca sa iasa productia. Cred ca numai datorita lui Dumnezeu nu s-a intamplat nimic , si nu datorita sefilor mei d-l. TAUT de la POLITIA MARGHITA si d-na ing. TAMAS. SI pana la urma nici salariile nu ni le-am primit.”

Intreb eu care este beneficiul ? Se merita ? Chiar nu exista alte solutii ? Va spun eu ca exista, de obicei cand atingi fundul esti in stare sa te ridici. Cred ca s-a mers prea departe. Daca acesta este standardul de viata al zilelor noastre, halal viata. Esti sclavul locului tau de munca, familia ocupa locuri mereu dupa, banii care ti se retrag pentru sanatate, pensie..., in veci nu-i vezi ? Si atunci de ce ? NU mai bine te duci la tara, iti iei un petic de pamant si il lucrezi, esti in armonie cu natura, iti faci programul cand doresti tu, mai vinzi un ou “0” sa-ti platesti “impozitele cucului” la stat si ai timp sa te bucuri de viata si de cei dragi.
Ma intreb eu, cand va ajunge cutitul la os, ca vad lumea mai suporta.

Rascolind putin dupa aceasta firma, care a fost luata astazi in vizor gasesc acest articol:
Evaziune fiscala si practicare a muncii la negru la Ipsos Interactive Services Deci nu le-a ajuns sclavagismul cu carte de munca.

Si ia sa vedem cum se vinde compania pe un site de recrutare:
Sursa Myjob
“Do you have what it takes to work with some of the biggest brands on the planet?
Do you want to join a leading-edge internet research company?
Ipsos Interactive Services (IIS), the expert in Online Market Research within the Ipsos Group, with a business consisting of Internet based services supported by over 600 employees in Romania (Bucharest and Brasov) and abroad, is continuing its fast expansion.
At IIS we are not looking to fill jobs, but to partner with our people. We value team accomplishments and we believe in leaders who set good examples. We encourage and reward individual initiative, innovation and creativity. These values are based on our diverse cultural backgrounds, helping us to be responsive, client-focused and flexible.
Visit us on www.ipsos-interactive.com for an overview of our business and key people.”

Am sa traduc:

Ai ceea ce-ti trebuie ca sa muncesti in cadrul uneia dintre cele mai cunoscute marci de pe planeta ? (Woau)
Vrei sa te alaturi unei companii care este lider in domeniul cercetarii pe internet ?
IIS, expertul in Cercetare Marketing Online in cadrul grupului Ipsos, cu o afacere continand servicii bazate pe internet, cu peste 600 de angajati in Romania (Bucuresti si Brasov) si in strainatate, isi continua expansiunea rapida.
La IIS noi nu cautam doar sa ocupam un post, ci cautam sa fim parteneri cu oamenii nostrii. Noi pretuim rezultatele echipei si credem in liderii ce vor da exemple bune. Noi incurajam si recompensam initiativa individuala, inovatia si creativitatea. Aceste valori sunt baza noastra provenita din mai multe culturi, ajutandu-ne sa fim reactivi, orientati pe client si flexibili.

Nu-i asa ca v-ati angaja la o firma asa frumos impachetata ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti punctul de vedere! E al tau si nimeni nu ti-l poate contesta!