Valoarea actuala a sarbatorilor de iarna
Pe voi la ce va duce gandul cand va ganditi la Craciun ? Eu imi aduc aminte de vremurile mai vechi, cand era multa zapada curata, datini, obiceiuri, colinde din usa in usa cu cei apropiati, mirosuri de cozonaci si prajituri facute in casa ce se simteau pana in strada, familii reunite, bradul impodobit acasa si cadourile de sub brad.
Astazi insa multe s-au deteriorat in traditii si semnificatia acestor sarbatori. Copii se bucura in continuare de ele insa asteptarile lor actuale devin din ce in ce mai alterate in ceea ce priveste cadourile primite, daca se poate cat mai costisitoare si in ton cu moda, ceea ce face ca adultii sa resimta intr-un mod tot mai greoi povara ce apasa pe umerii lor cu aceste ocazii. Desi probabil zilele libere aduc un motiv de fericire si pentru ei, cheltuielile impuse mai degraba prin modelul societatii fac sa se indatoreze si sa omita adevarata semnificatie a acestor sarbatori.
Astazi ce iti trece prin cap cand te gandesti la sarbatorile de iarna sunt cozile imenze pe la mall-uri, blocajele de circulatie, problema bugetului si mai putin aspectele spirituale. Pana una alta cei ce castiga din nou din toate astea sunt marii comercianti. Promotiile care asalteaza psihicul denaturat al consumatorului nu fac decat sa aduca un influx de informatie si probleme de alegere intre marca si valoarea cadoului cumparat. La fel se intampla si in cazul meselor imbelsugate, tot mai multe produse ce apar pe masa noastra sunt gata cumparate, tot mai multe prajituri si cozonaci poarta amprenta aditivilor si artificialului. Cumparatorii nu se mai gandesc decat la faptul ca economisesc timp sau bani daca cumpara totul de gata si devin tot mai handicapati in a se gestiona singuri. Timpul, serviciul, promotiile, reclamele, toate acestea ii impiedica sa mai apeleze la fortele proprii si semnificatiile unor produse sau cadouri ce ies din mana proprie. De ce astazi sa faci singur ceva cu mana ta, indiferent ca e vorba de un cadou personalizat sau mancare devine tot mai rar sau chiar fara valoare in ochii altora ?
Vedem astazi chipul mosilor nostrii ilustrat peste tot sub diferite forme de marketing, un produs bine promovat pentru un profit pe masura. Un Mos Craciun inrosit de cei de la Coca Cola (desi el era verde) si toate produsele anexe… Astazi Mos Craciun este un brand care stimuleaza lumea catre shopping. Corect ?
De aceea eu va urez urmatoarele: sa incepeti sa ganditi pentru voi fara sa va mai lasati afectati si deturnati de gura lumii si impunerile societatii. Sa gasiti lumina in voi si in toate cate sunt in jurul vostru. Atunci cand va este greu sa nu uitati ca sunteti capabili sa va schimbati situatia in orice clipa, iar asta depinde doar de voi. Noi suntem in tranzit in aceasta viata, asa ca priviti-o ca o calatorie, ca un joc in care puteti invata foarte multe despre voi insiva si ceilalti. Priviti-i pe ceilalti asa cum v-ar placea voua sa fiti priviti, oferiti ceea ce v-ar place voua sa primiti. Lasati discriminarile, impunerile sociale, tot ce ati invatat – lasati-le de o parte si actionati cu sufletul, nu cu mintea. Nu asteptati nimic de la nimeni, deoarece este viata voastra, nu a altcuiva. Atunci cand sunteti suparati sau cineva va supara, faceti un pas in spate si priviti situatia intr-un mod detasat, intreaga situatie si perspectiva se va schimba. Nu lasati pe nimeni si nimic sa va ia starea de bine si sa va faca sa fiti nefericiti, deprimati, suparati ... Sunt lucruri pe care nimeni nu vi le poate lua sau controla atunci cand nu permiteti asta.
Va doresc sa descoperiti cine sunteti cu adevarat, iar apoi sa fiti VOI. Iar ceea ce va doresc voua imi doresc si mie.
Sa avem cu totii un an cu mai multa intelepciune, sanatate, compasiune si iubire – in fiecare zi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Spune-ti punctul de vedere! E al tau si nimeni nu ti-l poate contesta!