duminică, 22 mai 2011

Oreste la Ezoteric Fest 2011

Ezoteric Fest a ajuns la a VI-a editie in aceste zile, un eveniment la care an de an se aduna oameni interesati de spiritualitate, lasand de o parte cel putin pentru catea ore, zile, preocuparile de zi cu zi, ma refer la cele pragmatice si cele materiale. Anul acesta in schimb a aparut si o preocupare mai marcata asupra vremurilor pe care le traim, criza, manipulare si aspecte mai putin dezbatute inainte. Se pare ca oamenii incep sa fie tot mai treziti in ceea ce priveste soarta noastra reala. Cel mai mediatizat personaj a fost Oreste, care si-a bucurat fanii prin lansarea cartii sale "Demonii puterii in democratie - Manipularea, dezinformarea, agresiunea info-energetica", alaturi de o conferinta sustinuta pe aceeasi tema.

Am asistat la conferinta in cauza, avand curiozitatea de a-l vedea pe Oreste "live" si pentru a vedea cat rezonez cu el in subiectele pe care le abordam. Din cate l-am citit sau ascultat pana ieri am regasit puncte de vedere comune, dar si divergente, insa acest lucru e normal atata vreme cat esti in cautarea propriului tau adevar, el nu poate fi identic cu al altcuiva, cel putin nu in acest plan in care traim. Insa conferinta de ieri mi-a placut si m-a stimulat pozitiv. Am fost de acord cu ideile prezentate, despre ochii in care poti citi sufletul persoanei (probabil de asta a purtat ochelari in timpul conferintei, sa se protejeze), despre bogatia materiala care poate ascunde multa suferinta daca nu vrei sa ajungi sa cunosti persoana, doar s-o invidiezi sau sa o faci in toate felurile. Despre identificarea noastra cu posesiunile noastre, iar daca le pierdem ramanem fara nimic, deoarece nu am avut timp din cauza joburilor noastre sa ne gandim la altceva ... la noi insine, la cine suntem, la ce urmeaza dupa moarte ... Despre aspectele religioase pe care le abordeaza Oreste, probabil datorita familiei de preoti din care provine, ma abtin. Consider ca religia ne desparte, pe cand spiritualitatea ne uneste, astfel incat abordarea oamenilor ar trebui sa excluda religia pe care acestia o au. Insa nu religia a fost tema principala a conferintei, iar felul in care a pus problema Oreste despre societate a fost in asentimentul meu. Mi-a placut si atitudinea personala, felul in care a raspuns intrebarilor, rabdarea de care a dat dovada si felul simplu de a se pierde in multime.
Ceea ce ramane aspectul important din punctul meu de vedere, este ca romanii incep sa fie tot mai constienti de cum merg lucrurile si de faptul ca suntem la un final de ciclu, in care prioritatile pe care le credeam primordiale incep sa se estompeze in favoarea infinita a "necunoscutului", sau al posibilitatilor nelimitate ce pot inlocui starea actuala de adormire a constiintei noastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti punctul de vedere! E al tau si nimeni nu ti-l poate contesta!