Intr-o calatorie ce pare fara sfarsit au pornit sute de pasageri care s-au urcat in trenuri ce strabat sud-estul tarii. De pilda, un InterRegio Galati - Bucuresti, care a pornit luni dimineata la drum, era si marti noapte intepenit pe un camp.
Printre calatori erau si cativa fotbalisti ai echipei Otelul Galati, miercuri dupa-amiza erau recuperati cu un elicopter pus la dispozitie de managerii echipei.
Plecata din Galati luni dimineata, intr-o cursa care ar fi trebuit sa dureze trei ore, garnitura a fost oprita timp de 14 ore in Braila.
Campionii de la Otelul, BLOCATI de 20 de ore in INFERN! Jucatorii nu mai suporta: "Nu mai avem apa!"
Pornit din nou la drum, cu un plug in fata, trenul n-a razbit decat pana in Faurei. Dupa incercari nereusite de a elibera sinele de troienele care ajungeau si la trei metri inaltime, trenul a ramas in camp, in localitatea C.A. Rosetti, din judetul Buzau.
Orasul Faurei a fost locul de intalnire al trenurilor fatoma. Pierdute in nameti de cate doua trei zile cu zeci de oameni in vagoane, garniturile au stationat 17 ore in aceasta gara.
LISTA celor peste 100 de trenuri anulate miercuri
Sutele de calatori care s-au urcat in trenuri nu si-au imaginat nicio clipa ca o calatorie de cateva ore ar putea dura trei zile.
Printre pasagerii ghinionisti se numara si fotbalistii de la Otelul Galati, care ar fi trebuit sa ajunga pe aeroportul Otopeni ca sa plece in cantonament in Spania.
Oamenii erau la capatul rabdarii. Opriti in Faurei, timp de 14 ore, au trait cosmarul vietii lor.
"La Faurei a fost groaznic, cand se pornea viscolul credeam ca e cutremur de gradul 6, se misca efectiv cu noi, n-am mai vazut asa ceva de cand sunt", a spus un pasger.
Acasa, rudele se dadeau de ceasul mortii. O mama care si-a trimis copiii adolescenti la munte isi frange si acum mainile de ingrijorare. Laura Teseleanu: "Au plecat de luni si uite ca acuma, miercuri, sunt inca in tren. Izbucnesc in plans cand ii sun la telefon, sunt nespalati, nedormiti, nu mai pot."
Leonard Stoleru, un alt pasager din acest tren, a spus: "Este extrem de frig, toaletele infundate, eu as vrea sa plateasca cel care a decis sa ne mute de la Fetesti, unde eram mai la adapost, in zona unde era cel mai rau, la Faurei. Acesta sa plateasca suferinta noastra."
Practic, unul dintre trenuri, care a plecat de la Constanta spre Brasov si in mod normal ar fi trebuit sa faca cinci ore pe drum, a facut peste 40, si nici acum oamenii n-au ajuns la un liman.
Ninsoarea dezlantuita si viscolul i-au silit pe cei de la CFR sa devieze trenul la Fetesti, spre Faurei, unde a ramas 14 ore. Apoi, trenul a ajuns in sfarsit la Galati. De aici, oamenii au schimbat trenul pentru ruta Tecuci, Marasesti, Ploiesti, Brasov.
Marti noapte, pentru calatorii dintr-un tren intepenit in localitatea C.A.Rosetti, din Buzau, au sosit un camion cu alimente si apa, doua ambulante, mai multe utilaje de deszapezire si o autospeciala militara care le-a deschis calea.
Alte sute de persoane care au plecat cu trenul din Bucuresti, spre Galati, au asteptat o noapte intreaga in gara din Buzau.
Aproape 200 de trenuri au fost anulate, dupa ce altele au ramas inzapezite, sau au avut intarzieri de cateva ore.
Cine este responsabil pentru suferinta acestor oameni?
Tipic romaneste, cei din conducerea CFR Calatori s-au multumit sa dea vina pe vreme. "Este cu totul surprinzator sa ninga iarna si chiar sa mai si viscoleasca in Campia Baraganului ", par a zice oficialii.
Saptamani in care s-au intrunit comandamente de iarna inclusiv la guvern, s au transmis avertizari catre populatie sa nu iasa din case iar politia a inchis zeci de drumuri si chiar orase tocmai pentru ca nimeni sa nu ramana in nameti. Si totusi trenurile au plecat in pustiu desi responsabilii stiau de codul portocaliu. Pur si simplu, autoritatile au ascuns situatia. Calatorii sunt mult prea speriati si bulversati ca sa spuna daca vor da sau nu in judecata compania de cale ferata. Legea spune ca isi pot primi banii pe bilete, insa sefii de la CFR pur si simplu intind coarda.
"Calatorii au beneficiat de transport pana la destinatia finala, nu sunt percepute si nu vor fi percepute taxe suplimentare de transport in ciuda faptului ca nu se circula pe ruta directa, ci pe ruta ocolita, pe unde se poate circula pe linii pe care se poate circula optim", a replicar Adrian Voicu, director marketing CFR.
Altel spus, dupa ca ce i-au tinut pe bietii pasageri in frig ca pe vite, tot cei care au patimit sa spuna merci ca nu vor da bani in plus.
Sursa